چگونه وزن کوله را توزیع کنیم !

چگونه وزن کوله را توزیع کنیم !

مرکز ثقل کوله پشتي شما بايد نزديک بدن و در صورت امکان در ارتفاع شانه باشد، به اين ترتيب کوله پشتي هميشه بالاتر از مرکز ثقل بدن(COG)قرار می گیرد و هنگام استفاده کردن به عقب نمی کشد.

 کوله پشتي هاي بزرگتر از حدود 30 لیتر به صورت زیر بارگیری می شوند

کيسه خواب ، وسايل کم کاربرد و ساير اشياء سبک وزن وارد محفظه پايين مي شوند.

وسايل نیمه سنگين مانند لباس در قسمت بالا قرار می گیرند.

تجهيزات سنگين مانند چادر، مایعات و کنسروها و … تا ارتفاع ممکن در پشت شانه و تا حد ممکن نزیک به پشت قرار می گیرند.

وسايل کوچک را مي توان با خيال راحت در محفظه درب، جايي که به راحتی در دسترس باشند قرار داد.

براي جلوگيري از بروز مشکلاتي از قبيل گیر کردن، عدم تعادل در باد و یا رطوبت و خیس شدن لوازم، تا حد ممکن در خارج از کوله چیزی قرار ندهید و کوله را در حد ممکن بسته و پک شده نگاه دارید.

به طور کلي از توزيع يکنواخت وزن به ويژه براي جيب هاي جانبي اطمينان حاصل کنيد.

کیسه های بسته بندي به شرط عدم فضاگیر بودن و ايجاد فضاي مرده ، بار شما را مرتب نگه مي دارند. بسته هاي ضد آب (درای بگ)گزينه اي بسيار مطمئن براي چیدمان داخلی کوله می باشد.

شخصی با بدن آماده می تواند حداکثر 20 تا 25  در صد از وزن بدن خود در مدت زمان طولانی بار حمل کند. نيروهاي مسلح آموزش دیده اين رقم را تا 33 افزایش داده اند.زیرا برای آنها گشت با کوله پشتی اهمیت بالایی دارد.

اشتباه :

کوله پشتی به عقب کشیده می شود، این به این دلیل اتفاق می افتد که شما مرکز ثقل کوله پشتی را خیلی دورتر از بدن خود قرار داده اید. بارهای سنگین می توانند پیاده روی شما را به مسئله ای سخت و طاقت فرسا تبدیل کنند چرا که بدن شما مجبور است نیرویی را علیه نیروی وارده کوله پشتی نیز صرف کند. بندهای شانه ای فشاری بیشتر از حد نرمال روی شانه ها می گذارند. در مسیرهای دشوار عدم بارگیری صحیح کوله  می تواند مخاطره انگیز نیز باشد.

در مسیر های سبک:

در مسیر های سبک مانند مسیرهای پیاده روی و مسیرهای مسطح مرکز ثقل بار باید بالاتر قرار بگیرد.

در مسیر های دشوار :

در مسیر های دشوار (مناطق کوهستاني و مسيرهاي شيب دار)مرکز ثقل بار بايد تا حدي پايين تر و در نتيجه نزديک به مرکز ثقل بدن باشد. با استفاده از اين تکنيک زمانی که گام بر میدارید باید کمی خم شده و به سمت جلو متمایل باشید، در اینصورت حفظ تعادل برای شما آسان تر از زمانی خواهد بود که مرکز ثقل کوله در بالا قرار داشته باشد

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.